· Buďte specifičtí. Pokud něco hledáte, zadejte do prohlížeče pokud možno co nejspecifičtější pojem. Tedy, chcete-li si například pořídit auto, zadejte do prohlížeče například „Opel, bazar, Praha“, raději než „auto, Praha“. Pokud hledáte hotel, je rozhodně lepší přijít s „hotel, Boží dar, Krušné hory“ než jen „hotel, Krušné hory“. Tímto způsobem si ušetříte neskutečné množství času a nervů.
· Velké stránky. Pokud jdete po konkrétní informaci, a máte alespoň hrubou představu, na které stránce to najít, pak neztrácejte čas s vyhledávačem. Pokud hledáte nějakou faktickou informaci, zkuste začít na Wikipedii. Nákupy? Jděte rovnou na stránku příslušného internetového obchodu. Mnoho lidí se bojí, že tímto způsobem přijdou o nejlepší nabídky, ale velké servery konkurenty obvykle sledují.
· Jméno dokumentu. Pokud hledáte nějaký konkrétní typ dokumentu, tak ho zadejte do vyhledávacího řádku. Snažíte se najít například dokument ve formátu pdf? Zadejte: „dokument XY pdf“. Tímto způsobem vyfiltrujete ty nejrelevantnější výsledky. Stejně tak pokud hledáte například obrázky nebo odborné články, rozklikněte si rovnou příslušnou záložku.
· Cizojazyčné výsledky. Cizojazyčné výsledky můžete vyhledávat i v jazyce, kterému nevládnete. Prostě si zadejte příslušný pojem do překladače a pak si jej vyhledejte. Stránku si pak nechejte překladačem přežvýkat do češtiny. Díky tomu se můžete probírat třeba výsledky v angličtině, ve španělštině nebo v ruštině, a to i když v daných jazycím umíte akorát „ano“ a „nerozumím“.
· Reklama. Někteří podnikatelé platí prohlížečům, aby při vyhledávání určitých slov ukázaly návštěvníkům stránky jejich firmy. Tyto výsledky jsou obvykle označené jako reklama, a můžete je s naprostým klidem ignorovat. Nejsou to totiž ty nejlepší, ale jen ty, jejichž majitel si nejvíc zaplatil.
Jak hledat na netu

Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup