Helko

Jak se rychle zbavit jarní únavy?

Jarní únava je zapříčiněna různými vlivy jako je nedostatek vitamínů a minerálních látek, dlouhodobý stres, změna času, málo pohybových aktivit a spánku. Jedná se o fyzickou a psychickou vyčerpanost, člověk pociťuje velkou únavu, náladovost, podrážděnost a emoční rozladěnost. Na jaře je vhodné dopřát tělu celkovou detoxikaci organismu, která tělo zbaví všech škodlivin, které se v něm přes zimu usadily.
léčba ruky
V první řadě na jarní únavu platí studená nebo-li otužující sprcha pomocí, které se z pokožky odplavují odumřelé buňky a tím se nastartuje celý organismus. Vhodné je také koupit si v lékárně doplňky stravy, nejlépe multivitamíny, které našemu tělu dodají potřebné vitamíny, které  tělo potřebuje pro každodenní fungování a posílíte i imunitní systém.
Z přírody nám pro zmírnění jarní únavy pomohou pampelišky,kopřivy a podběl, jejich části usušte a udělejte si z nich čaj, ten vám dodá tolik potřebnou energii, kterou jste během dlouhých zimních dnů ztratili.
Na jaře by jste do svého jídelníčku měli zařadit ve větším množství zeleninu, ovoce a ryby, ty mají v sobě vysoký obsah vitamínu D, který je potřebný pro správnou funkci imunitního systému. Důležitý v boji proti jarní únavě je také častý pohyb na čerstvém vzduchu, optimální je vyrazit každý den na svižnou třiceti minutovou procházku. Dodržovat pitný režim a denně vypít alespoň dva litry tekutin, pomáhá také cvičení, které rozproudí krev v žilách a tím i nabudí svaly energií.
zelenina s vodou
Neměli bychom jíst smažená a tučná jídla, která zbytečně zatěžují naše trávení, tím zpomalují jeho proces, protože výrazně prodlužuje dobu trávení. A, když už vás jarní únava zmohla, dejte tělu čas, aby se s ní vypořádalo, vhodný je odpočinek, dostatečné množství vitamínů a tekutin, nezatěžovat se namáhavou prací. Jarní únava trvá od několika dnů až týdnů, než si tělo zvykne na nový režim.

Zdravá výživa

Většina rodičů jistě zná doporučení pediatrů, které se zaměřuje na zdravé stravování u dětí. Základem takové stravy má být několik porcí zeleniny a ovoce během dne, kvalitní maso a ryby, a u dětí starších jednoho roku taky mléčné výrobky. Zelenina a ovoce slouží k doplnění vitamínů a vlákniny, potřebných ke správnému fungování zažívaní a tím i podpory imunity. Maso a ryby jsou zase zdrojem bílkovin, které jsou důležité k správnému růstu a vývoji dítěte. Jako zcela nevhodné se uvádí smažená jídla a příliš mnoho sladkostí. Ty jistě našim dětem ke správné funkci imunity nepomůžou, i když v malém množství a při občasné konzumaci ani neuškodí. Ovšem neměly by se stát pravidelnou součástí jídelníčku.

dítě na dlani

Pobyt na čerstvém vzduchu

 

Jako další přínos pro zdravé fungování imunity se uvádí co nejčastější pohyb na čerstvém vzduchu. Je nesporné, že pobyt venku dětem prospívá jak z hlediska zdraví, tak i jako vhodné odreagování a forma zábavy. Ať už se rozhodnete pro procházku v lese, jízdu na kole nebo jen tak se s dětmi projít po městě či vesnici, uděláte tím jeho organismu dobrou službu.

Doplňky stravy a přírodní produkty

 

I toto je možnost, jak pomoci dětské imunitě k její správné činnosti. Na našem trhu je mnoho výrobků, slibující podporu zdraví a imunity pro naše děti. O vhodnosti těchto přípravků je dobré se poradit s vaším pediatrem nebo odborným pracovníkem. Jistě vám pomůže vybrat takový, který vašim dětem bude vyhovovat a pomůže jim posilnit jejich zdraví. Jako další možnost se nabízí využití bylinek a přírodních preparátů či homeopatie. I tyto možnosti je ovšem vhodné vždy probrat s lékařem.

veselá batolata

Shrnuli jsme si ty nejzákladnější doporučení a rady pro podporu obranyschopnosti u dětí. Každé dítě je jiné, a proto taky neexistuje žádná stoprocentní rada jak docílit toho, aby vše fungovalo tak jak má. Jisté je ale to, že dodržováním alespoň těchto základních rad dítěti můžeme jedině prospět.

Deprese vám můžou zničit život

Každý z nás má v životě minimálně jedno trápení, které není snadné ustát nohami pevně na zemi. Stavu, který je pro vás zničující a ubíjí vás při každé aktivitě nebo práci, kterou děláte, se říká depresivní. Nelze tvrdit, že depresemi si prochází každý člověk, protože se jedná o onemocnění, které může mít v konečné fázi opravdu fatální následky.

Z toho důvodu byste se o vaše problémy, které vás delší dobu psychicky vyčerpávají a trápí, měli poradit s odborníkem nebo jich řešit odpočinkovou cestou.

sezení na zemi

Jenom proto, že máte „depky“ – nejste blázen

Nepokládejte se za zbabělce, který si neumí poradit při jakémkoliv „malicherném“ problému. Mít takzvaně „depku“ není jen tak, a pokud to budete přehlížet a ignorovat skutečnost, že se z ní nemůžete sami dostat, může vám zničit i celý váš život.

Na potížích v životě není nic pozitivního. Vždy však mají své záchranní lano, protože lze tvrdit, že ať už jsou vaše starosti jakéhokoliv charakteru a jakkoliv závažné, vždy pro nich existuje řešení. Jen se k němu musíte dopracovat.

Jestli postrádáte sílu a chuť najít ho, neváhejte se obrátit na pomoc psychologa. Nebude z vás v okamžiku blázen, jenom proto, že k němu zavítáte. Právě naopak, budete silnější a schopný řešit závažné situace adekvátně a tedy tak, jak jiní nesvedou – promluvíte si s někým, kdo je odborníkem na to, jak se s životními prohrami poprat jednou provždy.

Relax v podobě jiných myšlenek

I když je pro vás snad nemyslitelné najít v sobě chuť do nové činnosti nebo se pustit do něčeho, při čem si vyčistíte mysl, věřte, že je to terapie, která mnohdy pomáhá ze všeho nejvíce.

Najděte si koníček, který vás naplní a nahradí prázdné místo, které v sobě máte. Vrhněte se do sportovní aktivity, při které kromě získání endorfinů, ztratíte i přebytečné kalorie nebo na nějaký čas odcestujte na místo, na kterém se konečně z plných plic nadechnete a zrelaxujete.
horký šálek

Je tolik způsobů, které vám můžou vaše depresivní stavy vylepšit na stav pozitivní energie a životního elánu. Stačí v sobě najít pouze zápal do něčeho nového a víru v to, že zítra může být i lépe.